Caloriebommetjes om van te houden! Ik kan eerlijk gezegd geen betere benaming voor deze gevulde avocado’s bedenken. Want ja, ze bevatten veel calorieën maaaaar zijn dus ook rijk aan onverzadigde vetten en daar wordt je lijf dan weer blij van. Bijkomend voordeel, ze vullen (toepasselijk 😉) ontzettend goed waardoor je moeiteloos een paar uurtjes van de dag door komt! Ben jij al overtuigd?!     Voor 1 portie: 1 avocado Twee eieren Geraspte kaas (ik gebruikte Kees extra gerijpt)     Bereidingswijze: Snij de avocado doormidden en verwijder de pit Maak de holtes groter met een lepel Plaats in een oven bestendig schaaltje Breek een ei

BLACK FRIDAY!   PAK DIE GROTE KORTINGEN!   Oké nu ik je aandacht heb, die spullen die je misschien van plan bent om te gaan kopen.. heb je die echt nodig?   Wat dacht je dit jaar nog van een investering in jezelf?    Want hoe zou het zijn als je bewust keuzes kan maken waardoor bijvoorbeeld sociale gelegenheden vól verleidingen voor jou geen uitdaging meer zijn? Wanneer je zonder twijfelen je favoriete jurkje uit de kast haalt omdat je voelt dat het je goed staat? Wat als je voldoende kennis hebt over goede voeding zodat je vol zelfvertrouwen je winkelwagentje vol gooit met producten waarmee je jouw lijf voedt? Oftewel, hoe

Dit moest ik gewoon een keer proberen en ik kan eigenlijk alleen maar zeggen: Wat een briljant idee! Zoete aardappel toast! Eenvoudig te bereiden, tal van variatiemogelijkheden, fijne voedingswaarden en ontzettend smakelijk, de beste ‘ingrediënten’ voor een recept als je het mij vraagt!   Ideetje voor de lunch?!   Benodigdheden: Grill* Snijplank Scherp mes Schaaltje Kwast Saté prikker   Ingrediënten: 1 grote zoete aardappel Eetlepel olijfolie   Bereidingswijze: Laat de grill opwarmen (ik heb stand 1 gebruikt, afhankelijk van je grill) Was de zoete aardappel grondig Snij vervolgens plakken van ongeveer een centimeter dik Smeer in met een beetje olijfolie Plaats voor een paar minuten onder de grill

Wanneer je het hebt over een gezonde leefstijl mag naast goede voeding ook voldoende lichaamsbeweging natuurlijk niet ontbreken. Wanneer ik dit onderwerp in mijn praktijk bespreekbaar maak hoor ik veelal een reactie als: “Ja maar ik houd echt niet van sporten hoor!”. Ik merk dat er een bepaalde beleving rondom dit onderwerp heerst, alsof het alleen ‘telt’ wanneer je bij wijze van spreken jezelf minimaal vijf dagen per week in het zweet werkt in de sportschool. Maar is dat eigenlijk wel zo? Wanneer profiteer je van de gezondheidsaspecten van (meer) bewegen? Hoe start je en hoe zorg je er voor

Bij het doen van de boodschappen vraag je je ongetwijfeld regelmatig af: ‘Wat is nou beter?!’ Lightproducten of juist niet? Roomboter of margarine? Wel of geen brood op het menu? Oftewel, hoe weet ik nou wat de beste keuzes zijn in het enorme aanbod van producten?   Om antwoord te geven op deze vraag organiseren Albert Heijn Dronten Centrum en Voedzaam en Krachtig op dinsdag 4 december om 14:00 uur een ‘Supermarktsafari’. Leer etiketten lezen, maak kennis met de gezonde en ongezondere producten die de supermarkt rijk is, verbaas je over ‘verborgen’ ingrediënten en bekijk de supermarkt eens met hele andere ogen. Met