Verborgen suikers, misleidende verpakkingen, ingrediënten waarvan we eigenlijk niet eens weten hoe we ze uit moeten spreken en tal van andere verleidingen waar we aan worden blootgesteld..       Ja, we weten allemaal dat ze er zijn.    Maar hoe herken je ze? Wat is hun invloed? En bovenal, hoe zorg je er nou voor dat jíj daar in ieder geval niet meer in trapt en keuzes kan maken die voor jóu goed voelen!     Bewapen jezelf!   Hoe hoor ik je denken?   Nou, door kennis!   En laat het krijgen van deze kennis nou precies centraal staan tijdens de nieuwe editie van de supermarktsafari!   Leer etiketten lezen, maak kennis met de gezonde

Zeker niet! *Kan trouwens ook niet want ik werk alleen of afspraak maar dat is natuurlijk niet het punt wat ik wil maken.     Wat als je al een tiental dingen hebt geprobeerd en je voor je gevoel iedere keer weer terug bij af bent. “Nou, dan zal dit vast ook het verschil niet meer gaan maken! Misschien moet ik maar gewoon accepteren dat ik zo ben en blijf!”     Of wat als je het als een persoonlijk falen ziet om hulp te vragen? “Ik moet dit toch gewoon zelf kunnen?! Waarom heb ik nou geen discipline!”     Misschien heb je al allerlei negatieve gedachten of schaamte over wat

Er werd massaal op ‘ja’ gestemd toen ik middels een poll op Instagram vroeg of ik het recept van deze bietenpannenkoeken uit moest werken. Begrijpelijk! Niet alleen de kleur is veelbelovend maar ik kan je inmiddels vertellen dat dit probeersel ook qua smaak bijzonder goed heeft uitgepakt!   En zoals je van me gewend bent maak je ook deze pannenkoeken heel eenvoudig en zonder al te veel gekkigheid! Lees snel verder!     Ingrediënten (voor 4 pannenkoeken): 150 gram boekweitmeel 260 ml melk naar keuze (ik koos voor magere melk) 200 gram biologische gekookte rode bieten 1 ei 200 gram hüttenkäse 2 eetlepels olie (ik

Mag ik even je aandacht voor deze te lekkere gevulde peren? De textuur van de warme, zachte peer is echt heerlijk in combinatie met de knapperige nootjes! Oh en goed nieuws, ze zijn ook nog eens heel eenvoudig zelf te maken en een fijn ruikende keuken is ook nog eens gegarandeerd. Ik ga je nu gewoon niet vragen OF je ze gaat maken maar wanneer!     Ingrediënten (voor één gevulde peer): 1 peer 20 gram havermout 15 gram amandelmeel 10 gram ongezouten cashewnoten 1 theelepel kaneel 1 theelepel olie (ik gebruikte milde olijfolie)   Bereidingswijze: Verwarm de AirFryer (of oven) voor op 180 graden

Eerlijk is eerlijk, het wordt ons in veel gevallen niet makkelijk gemaakt als het gaat om gezonde(re) keuzes maken. Zijn het niet de heerlijke geuren die ons doen toekomen bij het lopen door een winkelstraat, dan zijn het wel alle lekkernijen die bij sociale gelegenheden (natuurlijk!) op tafel verschijnen. En zijn het niet de tal van redenen (geen tijd, geen zin, te veel gedoe, etc.) die we zelf kunnen bedenken, dan is het wel de marketing die ons wil verleiden tot het maken van bepaalde keuzes. Denk bijvoorbeeld aan de ‘snelle’ repen bij de kassa of de voordeelverpakkingen waardoor je